Burgemeesterwissel in Torhout

Op 10 mei 2016, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Nieuws uit Torhout

Vlaams minister Hilde Crevits (CD&V) heeft op 9 mei de eed afgelegd als nieuwe burgemeester van Torhout. Vanaf 1 juni wordt zij de titelvoerende burgemeester van de stad. In de praktijk zal het echter eerste schepen Kristof Audenaert (CD&V) zijn die de taak op zich zal nemen aangezien Crevits minister zal blijven in de Vlaamse regering.

Na 25 jaar wordt de sjerp doorgegeven. Net zoals de Torhoutse bevolking vraagt ook N-VA Torhout al een tijdje naar vernieuwing en verjonging in het stadsbestuur. Torhout staat met onder andere de stadskernverfraaiing en het mobiliteitsplan voor grote uitdagingen en we zijn dan ook uitermate benieuwd hoe deze jonge waarnemend burgemeester dit zal kunnen waarmaken. Zal Audenaert van Torhout terug een levende stad kunnen maken?

Maar de belangrijkste vraag blijft vooral: voor wie moet de Torhoutenaar kiezen in 2018? Een echte burgemeester of eentje 'ad interim'?